fredag 30 september 2011

Magdanstävlingen av Linnéa


 Magdanstävlingen
Hej jag heter Shani och är 19 år och bor i Malmö.
Imorgon ska jag på magdanstävling.
Magdanstävlingen ligger i lund.
Jag är jätte nervös!
Jag vaknade klockan halv 6 på morgonen och har övat på min dans ända till klockan ett och sen skulle jag på min systerdotters kalas.
Där övade jag inför alla gäster så jag har övat väldigt mycket idag!
Jag är helt slut! Klockan är åtta och idol börjar och sen måste jag sova för magdanstävlingen är imorgon.
  Aaaaaaaaaa idag är det magdanstävling!!!!
Herregud vad jag är nervös!! Nu måste jag äta frukost och klä på mig.

          


Puh  äntligen klar.
Ånej klockan är jätte mycket jag kommer att komma för sent till tävlingen!!!! Måste hitta min mobil var är den!!!!
   Leta, leta, leta men herregud var är den!!!!
Om jag inte hittar den nu kommer jag att förlora. Tänk, tänk var har jag lagt den någonstans ???
Jag ska fråga min lillasyster Sara om hon vet var den är. Sara har du tagit…… men vad gör du? sitter du och lyssnar  på musik på min mobil!!!
Ge mig den nu! Nu måste jag ringa min pojkvän .
herregud vad bra att han är  taxichaufför.
     ska bara hitta honom på mina  kontakter    leta, leta jag hittar inte hans nummer !! Sara måste ha  raderat det. Tur att jag kan det utan till! Det är jätte lätt. Ska bara skriva in numret och trycka på ring. Yes han svarar! hej kan  du komma och hämta mig så att jag hinner till tävlingen? Ni kanske  undrar hur han ser ut. han ser ut så
här äntligen framme, nu måste jag verkligen snabba mig!! Pust jag hann precis i tid!
jag har dansat i nästan en   kvart, bara en minut kvar att dansa.
Nu har jag dansat klart och nu är det bara en kvar som ska dansa. nu har det gått en kvart till och klockan är Halv två på natten. nu hör jag den som pratar i mikrofonen, han säger så här:
Nå, kan alla som har dansat komma fram på scen så att vi kan säga vem som har vunnit. den som har  vunnit är shani nilsson!!!   
 Aaaaaaaaaa jag vann!!! Grattis du har vunnit
7000 900. Nu ska jag fira!
 Slut!!!             
Av: Linnéa Lundquist.

1 kommentar: