fredag 30 september 2011

VM-finalen av Ludvig

VM – Finalen

Jag är Ludvig Söderberg och spelar i Veberöds AIF P02. Idag är jag glad. Vi ska spela VM–final mot Malmö FF. Vi är på väg till matchen. Jag är stirrig. VAIF:s  matchställ är vita tröjor, vita strumpor och svarta byxor. Jag får ett matchställ.
Jag har nummer 10 på ryggen.
Vi går in på planen. Det är jättestort. 17889 personer tittar. Vi spelar på Malmö stadion. Matchen börjar. MFF gör avspark.
Efter 30 minuter gör MFF mål. Det är halvlek.
Nu dricker jag mycket för jag ska spela topp. Andra halvleken börjar. Vi gör avspark. Jag får ett bra inlägg av Axel men missar mål. Troy skjuter upp bollen. Jag får bollen, klackar över motståndaren och in i mål! MFF gör avspark.   
När jag får bollen tacklar en mig. MFF får en utvisning. Det blir frispark. Jag lägger den. Jag skjuter ett högt skott, ribba in!! Alla blir glada och publiken jublar.           280px-Freistoss-RB_Salzburg-18-09-2005
MFF gör avspark. De pressar på bra men vi har för bra försvarsspel. Simon skjuter upp bollen. Jag får fritt läge med målvakten. Precis när jag ska skjuta blir jag tacklad bakifrån . Staff säger domaren.
En utvisning till MFF. Jag lägger straffen. Jag skjuter ett snyggt och hårt skott. Målvakten är chanslös.                             IMG_3246
Stolpe in!!!
Det är 5 minuter kvar av matchen och jag har gjort hattrick. Det känns bra. Vårt försvar är jättebra och: PIP!!!!!!!!!!! Matchen är slut. Vi vann med 3-1. Alla är jätteglada och jag får lyfta VM-bucklan.  Alla är glada när vi kör hem och jag blir man of the match och är extra glad för det. När vi kommer tillbaka till Romelevallen hörs det i högtalarna:
Ännu en pokal till VAIF genom Ludvig Söderberg.
Man längtar ju redan till nästa match!! 



1



1 kommentar:

  1. Wow Ludde-du är ju en riktig författare! Du kan ju börja skriva böcker när din fotbollskarriär är över!

    SvaraRadera