måndag 3 oktober 2011

Match berättelse av Mathilda

Hej jag heter Elin Larsson och jag är 10 år och jag bor i Lund.  
På min fritid spelar jag fotboll.
I morgon ska jag spela match mot Malmö jag ska vara topp.

Okej idag är det match, hjälp jag är jätte nervös , jag har övat på mina skott jättelänge nu.
Gäsp …   vad jag är trött jag tror jag går och lägger mig.    ZZZZ……    

Gud vad det var skönt att sova, hjälp, klockan är ju halv 5, matchen börjar ju nu.
Jag måste äta någonting jag tar en skål med yoghurt.
Okej nu måste jag byta om…… fotbollskläder, fotbolls kläder, fotbolls kläder………..

Aaaaa, här är fotbolls kläderna.  Nu måste jag cykla till matchen. 

Nu är jag här, oj de har redan börjat spela.    
Tränaren: - In på topp med dig, bara så att du vet så står det 3-0. 

Jag: -Okej jag måste göra mål.     Ja, 2 mål, vi kommer vinna det här.

Ååå sista minuten, 1 mål till så vinner vi. Ja, jag gjorde det, 1 mål! Ja, vi vinner!!!!                

Av Mathilda

1 kommentar: