fredag 18 november 2011

Solur, slöjd och ordjakt

Idag när jag skulle hämta barnen på slöjden såg jag något som jag passerat många gånger men kanske egentligen inte satt ihop med vårt arbete om tid, som vi jobbar med just nu. Utanför huvudingången till Svaleboskolan finns ett solur. Innan vi gick tillbaka till skolan idag tittade vi på det. Barnen hade inte hellre tänkt på att det var ett solur som vi gått förbi massor av gånger. Dessvärre fattas det några siffror på soluret så vi kunde inte riktigt klara ut var siffran 12 skulle vara. Kanske någon av er vet? 12 ska ju vara mot norr så det går att lista ut. Idag var det ingen sol så vi kunde inte riktigt se på soluret vad klockan var när vi var där. Tur att någon uppfann urverket, eller kanske inte....vem vet?
Barnen gör många fina saker i slöjden, idag får vi titta på Hugos fina krokar.

Split Slöjd Reflexer
Alla fick var sin fin reflex som tack för att vi deltog i Trafikkalenderns tävling. Det är väldigt bra, vi syns mycket, mycket bättre i trafiken när vi använder reflexer. I onsdags berättade de på Lilla Aktuellt just om detta. Vi fick också två adventskalendrar, en till varje grupp. Det är ju snart dags........
Treornas idrottsläxa resulterade i en fantastisk ordjakt för hela skolan. Det uppskattades väldigt mycket. Treorna var väldigt duktiga när de tog hand om de mindre barnen och gick på Ordjakt, de hade ett barn från varje klass, F-2 med sig i sin grupp.

1 kommentar:

  1. Nu vill jag också gå på ordjakt! Kan jag få börja i er klass? Ni lär er massor av nyttiga saker och verkar ha så roligt

    SvaraRadera